Englandsresan Dag 5

På lördagen åkte vi till Halfway & Rhondda. När jag fått på mig regnbyxor och tung ryggsäck började jag gå sakta framåt och föll bakåt pga blåsten och tyngden så gjorde jag en riktig vurpa, landade på rumpan, där låg jag och kom knappt upp :) Det var ganska lång väg att gå i blåst med motvind. De gånger jag fick hålla i storflaggorna fick jag lov att stå still för att inte blåsa iväg med dom :). Väl framme satte jag mig lite längre bort för att få bra bilder på både bilar och flaggor. I pausen åt vi medtagen sallad. Jag frågade vakterna när nästa omgång bilar skulle komma, då kom vi överens om att vi inte ville vänta i 5 timmar utan istället bege oss till en annan sträcka, dvs Rhonda.
Där blåste det mer endå och det var det hittills mest farliga stället vi stått på. Jag stod framme vid vägen för att få häftiga bilder, men regnet gjorde sitt att det inte riktigt blev så bra som jag ville. Bilarna stänkte ner mig rejält och alla tre skrattade åt hur skitig jag var. Ett träd stod och vinglade fram och tillbaka, man såg tom rötterna på det.
På kvällen åt vi på restaurangen som låg vid hotellet. Dick och jag beställde revbensspjäll (troligtvis lamm) och det var supergott.

Bilder ifrån dagen:

snacka om SUPPORTERS :)  Latvala  Det blåser rejält, men ingen bild på min vurpa :)

massor av får  vackert :)  Dick

Gunnar försöker få på sig regnbyxor  pimpad väg 

Gunnar med Petterflaggan :) Petter Solberg  Gunnar, Dick & Putte

Sebastian Ogier   

Conrad Rautenbach  Al Qassimi  Steve Perez

Martin Prokop  Toshi Arai  blåser rejält

Patrik Flodin  vackert landskap  Emre Yurdakul

jag   här har det gått hårt till  Dick, Gunnar & Putte med alla sina storflaggor :)

Rhondda  Mikko Hirvonen  Petter Solberg

Henning Solberg  Matthew Wilson  Conrad Rautenbach

Aaron Burkart  Dick & jag  Giuseppe Dettori

träd har blåst omkull  Gunnar, Dick & Putte på restaurangen bredvid hotellet  jag, Dick & gunnar på restaurang




Kommentarer
Postat av: Putte

Nu när man ser bilderna och kommer ihåg hur vädret var, så är det är inte konstigt att man är blåst.

2009-11-24 @ 18:46:45
URL: http://annatessfoto.blogg.se/
Postat av: Dick

Det beror inte på vädret haha haha :)

2009-11-28 @ 22:10:54
Postat av: anna

Det underlättar att vara lite blåst när man pysslar med det här, far världen runt, står i ur och skur, lite yrslig och viftar me flaggor :) Nog för att jag mest blev omkull blåst.

2009-11-28 @ 22:32:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0