Englandsresan summering

Resan till Wales har varit fantastisk trots det tråkiga vädret. Jag brydde mig inte det minsta. Vi hade väldigt roligt och många händelser kommer att förbli fina minnen. Som tex de trevliga security på de flesta sträckor, poliserna och deras lättsamma humor, Flodin & Co, alla skojiga bilfärder i vänstertrafiken och framför allt den spännande tävlingen. Rally är så kul!!!!! Även om vi ville se Mikko Hirvonen som vinnare så är Loeb en grymt bra rallyförare.

Sen vill jag också passa på att ge en eloge till hela gänget; min älskling Dick, min svärfar Gunnar och Putte. Ett roligt gäng att vara med och vi skojar mycket. Har haft riktigt kul ihop med er. Även om det var min första WRC tävling så kände jag mig säker och kunde ta en hel del riktigt bra bilder. Att sen Patrik Flodin och endel andra förare bjuder på sig själva gör det ännu roligare att fotografera.

Men viktigast av allt är förstås min älskling som tog med mig på det här rallyt. Tack för att du introducerade mig och uppskattar att jag börjat gilla rally jag med. Du är underbarast honey :)

Englandsresan dag 7

Så var det dags! Efter en spännade och rolig vecka var det dags att bege sig hem. Jag passade på att ta några foton ifrån hotellrummet. Det var en lång bilresa från hotellet till flygplatsen, ca 36 mil. Men med Smirnoff Ice blev resan både roligare och gick fortare. Vi passerade en bil på vägen där det såg ut som en avliden kvinna i passagerarsätet. Såg hemskt bisarrt ut. Flygresan hem blev väldigt jobbig för Dick som redan från början inte är speciellt förtjust i att flyga. Jag hade glömt mobilen påslagen i jackan i resväskan. Så han gick fram till personalen och frågade om det var någon fara vilket det inte var och han blev lite lugnare. Vi kom hem sen på kvällen.

badrummet på vårt hotellrum  resväskorna är packade  utsikten från hotellrummet

till städerskorna  Putte, Dick och Gunnar vid bilen, färdiga för resa hem  den där bilen med kvinnan som såg underlig ut :)

Englandsresan dag 6

Egentligen började dom servera frukost kl 7.30 på hotellet men vi frågade om dom kunde börja lite tidigare och det gick bra. Efter det gick jag upp för att packa ryggsäcken medans Dick kollade internet efter rallyresultat. Kl 7.00 åkte vi till Port Talbot SS 13 & 15. Där spenderade vi hela dagen. Mycket roligt inträffade; Dick och Putte pimpade vägarna, Securityfolket frågade tom efter flaggor att sätta upp. Efter pausen följde Dick med mig för att jag skulle ta lite fina fotografier. På vägen möter vi Rupert som är en av skådisarna i Harry Potter, spelar Ron. Han kommenterade Dick Sverigeperuk :)
Det blev många bra bilder. Flodin stannade till och hälsade, jag kunde ta en bra bild. Även Sandell stannade till och var glad på bild. På vägen till bilen fick vi åka bak på en pickis, men hoppade av när vi såg en polisskåpbil. Dick bestämde sig för att äntligen få en polis att prova hans peruk medans han själv skulle ha på sig en polis(hatt). Han lyckades!! :) Dick skämtade mycket och poliserna skrattade hjärtligt. En av poliserna frågade Dick: " Is she a moviestar" (om mig) och Dick gav förstås ett klockrent svar som jag tyvärr censurerar för er läsare :) Innan vi gick vidare fick Dick ett riktigt polismärke av polismannen, vilket han var mäkta stolt över. Vi packade in oss i bilen och begav oss till målgången. Där var det massor med folk men liten som jag är trängde jag mig fram till staketet, så att jag stod precis vid podiet och kunde ta riktigt bra bilder. Loeb och flera andra tittade rakt in i kameran vilket jag uppskattar. Dom sprutade tom champagne på Dick och mig :) Både kameran o mobilen blev nerstänkta. Dick sjöng förstås för endel av förarna. Vi gick förbi serviceområdet där det pratades med Flodin & Bergsten. Jag fotograferade. På kvällen blev det middag på restaurangen brevid hotellet igen.

smutsigt i bilen!!!!    Dick :)

Putte & Gunnar  Dick pimpar  det blir endel Sverigeflaggor :)

Dick & Putte hjälps åt med den stora flaggan  Gunnar & vakten pimpar :)  pimpning pågår

Dick & Putte :)  Mikko Hirvonen  Sébastien Ogier

Latvala  älsklingen min sjunger inte, han försöker få in rallykanalen :)

cyklist i shorts!!!  Gunnar, Dick & Putte  Dennis Kuipers

Jon Williams  Daniel Sigurdarson  Nico Thomas

Daniel Sigurdarson  söt pojke i Dicks peruk  Dick med de där researrangörerna :)

rally får vissa att inta roliga ställningar ;)  glatt gäng :)  Alla hejar vi på Patrik :)

italienare som lånade min ryggsäck att ställa sin dator på:)  jag  Dick är med mig ner där jag ska fotografera

här ska jag stå, pimpat med flagga :)  intervjuv med barnen som ville ha autografer  Sebastian Loeb

Loeb skriver autograf :)  Hirvonen  Mikko Hirvonen

Dani Sordo  Dani Sordo  Dani Sordo

Petter Solberg  Petter Solberg  petter Solberg

Henning Solberg  Matthew Wilson  Jari-Matti Latvala

Jari-Matti Latvala  Jari-Matti Latvala  Eyvind Brynildsen

Denis Giraudet & Eyvind Brynildsen  Eyvind Brynildsen  Martin Prokop

Jan Tománek & Martin Prokov  Martin Prokov  Patrik Flodin

Patrik Flodin  Göran Bergsten & Patrik Flodin  Patrik Sandell

Patrik Sandell   Putte, Dick & Gunnar :)  Dick och en vakt :)

Upp på flaket :)  skojig pojke :)  Glad Gunnar :)

Polisbil...  Dick i polis(hatt)  :)  En glad poliskonstapel i peruk och en glad Dick i polis(hatt) :)

Den här fick Dick av polisen :)  Patrik Flodin, Emil Axelsson & Göran Bergsten  Patrik Sandell

Patrik Sandell  Glad Patrik Sandell  gänget till målgången med podiet

många flaggor vi har :)  Media  Eyvind Brynildsen

Eyvind Brynildsen  Latvala  Antilla & Latvala

Scott Martin & Matthew Wilson  Kato Menkerud & Henning Solberg  Phil Mills & Petter Solberg

Marc Marti & Dani Sordo  Allas vår HirvonenVinnare! :)Daniel Elena & Sebastian Loeb

Daniel Elena & Sebastian Loeb  Elena & Loeb  Elena & loeb

Elena & Loeb  Vinnare! :)  Citroën Total WRT

Loeb, Hirvonen, Elena & Sordo

Michael Kolbach & Aaron Burkart  Bohuslav Ceplecha & Martin Semerad  Janne Peräla & Mattias Therman

Göran Bergsten & Patrik Flodin   Gunnar, Putte, Göran, Patrik & Dick  Patrik & Dick

Emil Axelsson  garaget  sista kvällen på hotellet...jag i spegeln :)

Älsklingen är riktigt trött :)

Englandsresan Dag 5

På lördagen åkte vi till Halfway & Rhondda. När jag fått på mig regnbyxor och tung ryggsäck började jag gå sakta framåt och föll bakåt pga blåsten och tyngden så gjorde jag en riktig vurpa, landade på rumpan, där låg jag och kom knappt upp :) Det var ganska lång väg att gå i blåst med motvind. De gånger jag fick hålla i storflaggorna fick jag lov att stå still för att inte blåsa iväg med dom :). Väl framme satte jag mig lite längre bort för att få bra bilder på både bilar och flaggor. I pausen åt vi medtagen sallad. Jag frågade vakterna när nästa omgång bilar skulle komma, då kom vi överens om att vi inte ville vänta i 5 timmar utan istället bege oss till en annan sträcka, dvs Rhonda.
Där blåste det mer endå och det var det hittills mest farliga stället vi stått på. Jag stod framme vid vägen för att få häftiga bilder, men regnet gjorde sitt att det inte riktigt blev så bra som jag ville. Bilarna stänkte ner mig rejält och alla tre skrattade åt hur skitig jag var. Ett träd stod och vinglade fram och tillbaka, man såg tom rötterna på det.
På kvällen åt vi på restaurangen som låg vid hotellet. Dick och jag beställde revbensspjäll (troligtvis lamm) och det var supergott.

Bilder ifrån dagen:

snacka om SUPPORTERS :)  Latvala  Det blåser rejält, men ingen bild på min vurpa :)

massor av får  vackert :)  Dick

Gunnar försöker få på sig regnbyxor  pimpad väg

Gunnar med Petterflaggan :) Petter Solberg  Gunnar, Dick & Putte

Sebastian Ogier

Conrad Rautenbach  Al Qassimi  Steve Perez

Martin Prokop  Toshi Arai  blåser rejält

Patrik Flodin  vackert landskap  Emre Yurdakul

jag   här har det gått hårt till  Dick, Gunnar & Putte med alla sina storflaggor :)

Rhondda  Mikko Hirvonen  Petter Solberg

Henning Solberg  Matthew Wilson  Conrad Rautenbach

Aaron Burkart  Dick & jag  Giuseppe Dettori

träd har blåst omkull  Gunnar, Dick & Putte på restaurangen bredvid hotellet  jag, Dick & gunnar på restaurang

fredagsavtal

Igårkväll gjordes ett muntligt avtal via telefon mellan Dick och Putte. Som blev till ett skriftligt avtal trots att Putte befann sig några mil bort i Nyköping så kunde han tack vare Ida skriva under detta :) Lite feminin autograf kanske men Putte är ju van att agera lite så (Fru Framsäte).  Dick tvingade inte alls Putte att gå med på detta utan det var tom Putte som tjatade om att vi måste åka till Nya Zealand...[haa haa] Låååång flygtur blire ju.

Här har ni bildbevis :P

pink i globen imorgon tisdag. Anna

Kolla varifrån!

pink i globen imorgon tisdag. Anna o Dick är där o