Portugal Dag 1 - tisdag

Jag vaknade tidigt kl 7.00 hungrig som en varg så jag tog en macka. Viola var på väg till jobbet. La mig en stund till men kunde inte somna om så jag satte mig och började skriva. Putte och Dick snarkade ikapp :) Det ösregnade ute och även om jag inte är flygrädd så kände jag mig lite spänd, men säkert också förväntansfull. Flyga är inte roligt.

Sen gick jag ner och gjorde iorning te. Putte satt och läste tidningen och Gunnar höll på att göra sig iordning. Sen kom även Dick ner och vi åt frukost allihopa.

Sen så skulle Dick in till stan för att köpa jeans så jag följde med. Medans han var in på Dressman så gick jag till ICA. Det blev ett par shorts för Dick istället. Jag köpte en blomma & kort och så tog Dick ut euro innan vi åkte hem igen.

Jag skrev morsdags grattis till Viola från oss alla fyra. Sen packade vi in alla saker i bilen och åkte bort till Olle som skulle köra hem bilen till Hummelsta från Arlanda. Det blev öl (lite läsk för min del) och många skratt i bilen. Vi kom fram till Arlanda, sa hej då till Olle och gick sen för att checka in bagaget. När vi gjort det så gick vi till en restaurang för att få i oss lite lunch innan avresa. Gunnar, Putte och Dick tog varsin lasagne medans jag tog en STOR räksmörgås. Mätta tog vi oss vidare till baren där dom tog 120 spänn för en 6:a. Dyrt tyckte vi men är man flygrädd så är det endå billigt. Man får se det positivt :)

Sen rusade klockan iväg och vi kom på att vi måste besöka toalett innan vi måste på planet. Medans jag var inne på toaletten hör jag hur dom ropar upp vara namn i högtalarna att vi måste skynda till gaten. Jösses vad vi sprang. När vi kommit på planet så tog Dick min plats eftersom att den var brevid två andra passagerare. Sen visade det sig att dom också var riktiga rallyfans. Anders Nyberg och Jocke Johansson som dom hette pratade rally med Dick nästan hela resan. Dom körde även rally själva. Anders dotter var döpt till Jennie Lee och hans ofödda son skulle få heta Collin (med två l). Resan tog 4.40 och gick ovanligt smidigt, fick bara lite ont i öronen vid start och landning. Putte blev i akut behov att gå på toaletten och jag plockade bort alla mina saker och spillde Smirnoff Ice på jeansen...bara lite klantigt:) Värre var det när jag själv skulle gå på toaletten och flygvärdinnan lurade mig att toaletten var några spakar som satt på en vägg. Jag gick inte på det helt men nästan :) Väl inne på toaletten skulle jag tända lampan och trycker istället på något larm, men flygvärdinnan är snabb med att stänga av det. När jag är klar råkar jag smälla upp dörren lite för mycket så den hakar i dörren till cockpiten så att den dörren öppnas. Båda flygvärdinnorna skrattar lite och säger att det inte gör något :) Men dom hade i alla fall lite roligt åt mig haha.

En ursöt liten flicka tittar åt vårat håll hela tiden och vi vinkar åt henne & hon vinkar tillbaka. Självklart fotograferar jag henne.

Dick träffar även Marku Kangas på flyget som han pratar lite med både på flyget och när vi väntar på bagaget.

Vi åkte buss bort till flygplatsen och sen letade Dick efter dom som hade hand om biluthyrningen. Till slut ordnade det till sig och vi fick packa in oss i bilen och åka bort till hotellet. Där checkade vi in och lämnade alla väskor på rummen. Behovet av öl var stort och vi åkte till en butik i närheten och där köpte vi öl, cola, godis och schampo.

När vi kom tillbaka till hotellet var vi superhungriga. Så vi gick till hotellets restaurang så att Gunnar också skulle få kunna ta sig en öl till maten. Det var buffé med fläskkött, spätt, pommes, ris och sallad. Riktigt gott faktiskt. Själv tog jag ett glas vitt vin, det var helt okej men lite för beskt för min smak. Efter maten tog vi oss till rummen och Dick somnade nästan direkt. Jag plockade upp lite saker och efter en liten stund tittade Putte & Gunnar förbi. Kl 8.00 skulle vi ses för frukost nästa morgon. Jag satte mig vid datorn för att passa på att ordna med bilder som tagits under dagen.

Dagens bilder:

Dick packar in i bilen  Putte är redo för Portugal  Vi lämnar ett regnigt Sverige

Älsklingen var redan solbränd innan resan  Dick dricker öl på vägen till Arlanda :)  Putte också förstås :)

Framme på Arlanda  Öl är bra medicin emot flygrädsla :)  Olle skulle köra hem bilen

Dick vid incheckningen  Putte gömmer sig för paparazzi :)  Sprit är ännu bättre medicin :)

Dick & jag :)  Gunnar och jag på flyget :)  Dick med Anders och Jocke :)

Jag, Dick, Anders & Jocke på flyget :)  Utsikten  Gunnar svepte en massa öl o somnade...haha, nej det var Putte som ställde alla ölen vid Gunnar :)

Den lilla söta flickan :)  Utsikt från planet 

Utsikten från planet  Väntar på bagaget, Dick pratar med Kangas och hans fru :)  Framme i Portugal

Dick frågar om hjälp att hitta hyrbilen  Gunnar :)  Gunnar, Putte och jag väntade medans Dick var in och frågade

Putte poserar :)  Policia  Portugal

Putte med sin GPS  Äntligen inpackade i hyrbilen :)  Älsklingen min :)

Portugal  Framme vid hotellet  Dick & mitt hotellrum

hotellet  Putte & Gunnar  Dick mumsar choklad utanför affären där vi handlade :)

Dick, Putte o lite av Gunnar :)  Trötta efter flygresan :)  Jag fixar med fotografier

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0