Portugal Dag 2 - onsdag


På onsdagsmorgon åt vi vår första frukost på hotellet. Det var frukostbuffé med flera sorters bröd, smör, ost,skinka, korv/bacon, kaffe, te, flera sorters juice, flingor, mjölk, joghurt, kakor, marmelader, ägg m.m. När vi ätit åkte vi iväg till service och tittade lite. Jag hade glömt min tändare på rummet o eftersom att vi inte hittade någon mack så stannade vi till vid en "mitt ute i ingenstans restaurang" No Monte där en jag fick låna toalett och så gav dom mig även några tändstickor. Gunnar fick syn på vindruvor utanför huset. Vi skulle recce för shakedown och där var det förare som körde. PG körde förbi och vinkade till oss, lite flaggor hade vi faktiskt med (stolta rallynördar) haha. Dick och Putte hade lite öl med sig såklart. Det var bara några stycken andra där. Dick pratade lite med en portugis eller vad han nu var.

När vi kom tillbaka till hotellet hämtade vi badkläder och gick för att sola/bada. Varmt och skönt :) Dick o Putte drack öl och jag tog en Smirnoff Ice. Sen duschade vi av oss och begav oss till serviceområdet igen för att ge Latvala, Lindsay, Lorna och Alan deras presenter. Vi träffade på Latvala först och han hälsade, sa att han kom ihåg oss och bjöd in oss i Fordteamet. Vi gav honom hans present och DVD:n med fotografier ifrån rally sweden. Han blev superglad för sin present som var en pokal formad som en stjärna med ett tack för åkturen. Sen fotograferades vi både av Putte som hade min kamera och även av mediafolk som var där. Lindsay och Alan fick också sina presenter som var glaspokaler med sverige färger innuti. Mer fotografering :) Sen fick även Lorna sin. Vi hade med oss present till Molly också som Lindsay tog. Alla fick varsin DVD, även Malcolm Wilson och Gerard Quinn. Vi satte oss och drack läsk o öl.

( TÄNK ER ATT FORD WORLD RALLY TEAM BJUDER OSS PÅ ÖL!!!!!!!!)


När vi stod och pratade med Lorna kom Hirvonen fram till oss och då berättar Lorna för honom att Dick är en av de största rallyfan dom någonsin träffat. Dick berättar att åkturen med Latvala var skoj men fartkänslan försvann lite för att det var på en is. Då säger Hirvonen att han ska försöka ordna en åktur när han testkör inför svenska rallyt nästa år. Vi håller tummarna för att han håller sitt löfte :). Ken Block står utanför och vi frågar om vi kan få fotograferas ihop med honom och det vill han. Sen pratar han lite med Dick. Vi lämnar Fordteamet och går bort till Petter Solberg. Samma sak där och Dick frågar om vi kan ta bild framför Petters bil. Sen säger han som fotograferar att han vill ta en bild på Petter och mig så det får han göra. Innan vi lämnar service går vi förbi Viktor Henriksson där Kangas sitter. Vi är kvar där en stund och pratar innan vi åker till hotellet för att äta middagsbuffé. Vi går och lägger oss, förväntansfulla inför morgondagen då det är shakedown.


Godmorgon Portugal :)  Solig morgon  flower

palm  flower  vackert

växter  Dick, Gunnar & Putte äter frukosten  Gunnar & Putte är glada :)

Älsklingen med cappuccino i sann Gigi Galli-anda :)  på väg till serviceområdet  Algarve stadion

Dick & Putte :)  rallybil :)  Estadio Algarve

mitt gäng :) Putte, Gunnar & kärleken min   gissa vems bil...haha :)  ganska folktomt vid Ford

Matthew Wilsons bil  Henning Solbergs åk  Ken Blocks rallybil

Petter Solberg  Gunnar kikar runt :)  Petter Solbergs bil

förberedelser  Vi köpte en väska till Gunnar :)  PG Anderssons bil

Den här tycker jag är så snygg, härligt grön :)   Tror att det var ett rallyspel i denna :O

Putte, jag & Gunnar :)  Putte, jag o Gunnar igen  Restaurang No Monte där jag lånade toalett o fick tändstickor

 Gunnar hittar vindruvor :)  Så här fina :)  Dick, Putte o Gunnar

Hus i Portugal  en lama :)

Honey med favoritölen

Rally Portugal  fina blommor på buske  Dick snackar med dom som spärrar av

apelsinträd  apelsinträd  shakedown sträcka

Dick med portugis  Putte, Dick och portugisen  vackert landskap

   Dick & Putte   Gunnar & Dick

Dick viftar lite flagga på Jari Ketomaa :)  Älsklingen :)  Lite damm där borta från en bil

PG vinkar till oss :)  Jari Ketomaa  Flaggning

Gunnar med flagga :)  blommor  Look...no hands haha :)

Dick kan göra tre saker samtidigt :) så det så!!  Gunnar Petter-flaggar 

Tillbaka på hotellet, lummigt på vägen till restaurang/baren  Väntar på lunchpizza  hotellpoolen

Vid hotellrestaurangen/baren & poolen  jag :)  Dick...my honey :)

Gunnar, Dick & Putte pratar med några rallyintresserade  Poolen  Poolen

Hot hot hot, det är skönt med värme :)
Soldyrkare...Dick & jag :)
Vi har det härligt i solen :)
Dick är skoj :)
Putte & Gunnar solar :)

Älsklingen har somnat :)  Min Smirnoff Ice & Dicks öl   Fina blommor på busken

Badpojkar haha..Putte & Dick i poolen :)  vackert med palmer 

Putte & Gunnar
Jag & Dick :)
Jag & Dick :)

Dick fixar bilen :)  PG Andersson :)  snyggt !! :)

Dick & Putte sammarbetar :)  Gunnar sätter dit flagga :)  vackert :)

 Serviceområdet   Glad Latvala bjöd in oss i Fordteamet :)  Lindsay var där :)

 Dick & jag gav Latvala present :)
Han blev superglad :)
Latvala öppnar sin present :)
Jag, Latvala & Dick :)
jag, Latvala & Dick :)
Han blev väldigt glad :)
Jag, Latvala & Dick :) Det var flera stycken fotografer som tog bilder på oss tre:)
Han tackade så mycket :)
Sen fick även Lindsay & Alan sin presenter :)
Jag, Lindsay, Dick & Alan :)

Dick pratar med fotografer    Gunnar & Putte :)

Latvala pratar med någon jag inte vet vem det är  Hirvonen  Hirvonen blev intervjuvad

Lorna var där   Dick dricker kaffe i Fordteamet :)  Gunnar & Putte :)

Fotograf & Fordfolk :)

Så fick Lorna sin present :)
Hon blev också glad:)
Lorna
Sen kom Hirvonen fram till oss o pratade :)
Han lovade Dick en åktur under testet inför svanska rallyt nästa år :)
Hur COOLT  & häftigt är inte det :)


Ken Block pratar med någon  Gunnar, Putte & jag...Dick & Putte drack öl ;) 

  Fotograf  Ken Block :)

Dick, Hirvonen, Gunnar, Putte, Latvala & jag :) 
Gunnar, jag, Ken Block, Dick & Putte...grymt fin bild :)
Ken Block pratar med Dick :)
Gick till Petter Solberg :)
Petter Solberg
Petter Solberg :)
Gunnar, Petter, Dick, Putte & jag :)
Jag & Petter :)
Jag & Petter (jag råkar blinka till lite) :)
Han som fotograferade oss :)

Var förbi PG  Brynildsens bil :)  Häftig bil :)

Cool :)    Kankkunen

Var förbi hos Viktor Henriksson  Kangas var där :)  Hemkomna till hotellet

Gunnar öppnade en SuperBock direkt när han hoppat ur bilen haha:)
SUPERBOCK är det som gäller :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0