Portugal dag 4 - fredag

Vi åkte iväg tidigt på morgonen till Sankta Clara, SS 2 & 5. När vi parkerade bilen hade vi en ordentlig backe att ta oss upp för. På vägen såg Dick o jag både en orm och en groda, båda tillplatade av bilar förstås. Annars hade vi nog båda sprungit :) När vi kom på plats träffade vi på Hagforspöjkarna :) Pir blev väldigt glad och gav Dick en bamsekram.

Dick & Putte satte upp sina småflaggor och det var INTE populärt hos fotograferna som stod där. Det tjafsades lite men sen började Dick prata med en av dom, Rory från Irland. Helikoptern flög förbi flera gånger och när jag skulle gå bakom en buske stannade den kvar i luften precis ovanför mig, helknasigt. Tillslut åkte den iväg. Man kan ju undra om dom hade roligt åt mig.

Vi flyttade oss till en annan plats där vi kunde se svängen bättre. Här dammade det rejält och vi blev grymt smutsiga. Gunnar var den som fick mest damm på sig men det skojiga var att hans öron var alldeles vita :) Men Dick o jag blev lite oroliga när hans ben såg alldeles lila ut. Men han intygade att han mådde bra.

Putte, Dick och jag gick för att köpa oss varsin hamburgare. Där träffade vi två svenskar som var ifrån Strängnäs (ca 20 min ifrån där vi bor). Det kom flera stycken som fotograferade oss där vi stod och sen kom en pojke och han hade tagit en av småflaggorna. (Dom e attraktiva svenska flaggorna)

Vi åkte hem och på vägen körde vi om Henning Solberg :) När vi kom till hotellet duschade av oss...och blev någorlunda rena. Vi åkte till en restaurang för att äta kvällsmat och jag tog entrecote. Det var väldigt gott men jag fick beställa sås för det fick man inte till.

Alla småbilder är klickbara för att se i stor storlek.

Putte & Gunnar packar in allt i bilen :)  Framme o dags att packa ur alla flaggor :)  promenera backe :)

får får får ? haha :)  BACKE !!  lång backe

flowers :)  Gunnar, Putte, Pir & Dick   dags för flaggning :)

Daniel Elena & Sebastien Loeb  Daniel Elena & Sebastien Loeb  Miikka Anttila & Jari-Matti Latvala

Miikka Anttila & Jari-Matti Latvala  Miikka Anttila & Jari-Matti Latvala  Jarmo Lehtinen & Mikko Hirvonen

Jarmo Lehtinen & Mikko Hirvonen  Jarmo Lehtinen & Mikko Hirvonen  Julien Ingrassia & Sebastien Ogier

Julien Ingrassia & Sebastien Ogier  Julien Ingrassia & Sebastien Ogier  Phil Mills & Petter Solberg

Phil Mills & Petter Solberg  Phil Mills & Petter Solberg  Phil Mills & Petter Solberg

Marc Marti & Dani Sordo  Marc Marti & Dani Sordo  Scott Martin & Matthew Wilson

Scott Martin & Matthew Wilson  Scott Martin & Matthew Wilson  Ilka Minor & Henning Solberg

Ilka Minor & Henning Solberg  helikopter  Kaj Lindström & Kimi Räikkonen

Kaj Lindström & Kimi Räikkonen  Alex Gelsomino & Ken Block  Alex Gelsomino & Ken Block

Alex Gelsomino & Ken Block  Dick fixar med flaggan 

Älsklingen med flaggor  Anders Fredriksson & PG Andersson  Anders Fredriksson & PG Andersson

Anders Fredriksson & PG Andersson  Rory & Dick :)  Rory & Dick :)

Håkan Palm & Viktor Henriksson  Josefine Beinke & Christian Riedemann  Josefine Beinke & Christian Riedemann

Josefine Beinke & Christian Riedemann  Josefine Beinke & Christian Riedemann  Stephen McAuley & Bader Al Jabri

Stephen McAuley & Bader Al Jabri  Dick :)  Gunnar :)

Leif Carlsson (Linköping), Dick, Putte & Gunnar  Daniel Elena & Sebastien Loeb  Daniel Elena & Sebastien Loeb

Daniel Elena & Sebastien Loeb  Daniel Elena & Sebastien Loeb  Miikka Anttila & Jari-Matti Latvala

Miikka Anttila & Jari-Matti Latvala  Miikka Anttila & Jari-Matti Latvala  Jarmo Lehtinen & Mikko Hirvonen

Phil Mills & Petter Solberg  Phil Mills & Petter Solberg  Scott Martin & Matthew Wilson

Min Älskling :)  Ilka Minor & Henning Solberg  Ilka Minor & Henning Solberg

Gunnar är smutsig :)  Michael Orr & Khalid Al Qassimi  Michael Orr & Khalid Al Qassimi

Anders Fredriksson & PG Andersson  Anders Fredriksson & PG Andersson  Jag är också smutsig :)

riktigt dammiga rallyfans :)  pojke med en av våra svenska flaggor :)  Sebastian Marshall & Harry Hunt

Dick är också smutsig :)  smutsig Anna :)  Putte är smutsig han med :)

Vi körde om Henning Solberg :) 

Men smutsigast av oss alla var Gunnar :)
Öronen var helt vita :)

mina smutsiga byxor  men ren blev jag :)  Dick, Gunnar & Putte på restaurangen :)









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0