Portugal dag 5 - lördag

På lördagen åkte vi till ss 10 & 13. Uppförsbacke igen att knalla upp för. På plats var det en vakt som satte upp Svergieflaggor längs med vägen, snällt :) En person stod och försökte få på sig en plastpåse på skallen, för att skydda sig emot damm, trodde nästan han skulle kvävas innan han hunnit fixa hål i påsen så han kunde andas...det finns folk till allt :) Det var riktigt blåsigt men det blev väldigt varmt under dagen. Jag satte på mig Swedish rallyfans tröjan på huvudet för att skydda lite så att jag inte skulle få solsting. Jag blev träffad av en sten på benet när jag fotograferade, den rispade upp huden lite grann.

Vakten som satt upp småflaggorna kom med en flagga och bad oss skriva autografer på den. Jag började med att skriva " Swedish rallyfans Portugal -10" ...sen skrev vi alla våra namn. Haha, VI FÅR SKRIVA AUTOGRAFER!! :) hur tufft är inte det ?!!!

Det fotograferades massor, förutom alla foton jag tog så blev vi fotograferade, både gänget och ihop med andra. Höll på att bli träffad av en sten till men den missade mig och landade på ryggsäcken. Dick snackade med en fransk fotograf, men också lite annat folk. Han berättade bla för en tysk att vi ska till Tyskland .

Det är så skoj att Viktor Henriksson vinkade när vi flaggade och tutade på honom :)

När vi skulle ner till bilen tog vi lift av några portugiser. Väl framme vid bilen tog vi gruppbild och dom fick en Sverigeflagga av oss. Dick hörde av sig till Lindsay för att få vägbeskrivning till måndagens "passengerride" men dom var ute på vägarna så vi tog oss till en restaurang medans vi väntade. Vi var ju toksmutsiga men satte oss vid ett bord ute. Men ingen kom och tog vår beställning så vi åkte därifrån. Vi väntade på Lindsay på hotellet där Ford-teamet bodde och fick beskrivning av henne.

Sen tog vi oss hem och åt middagsbuffé på hotellet istället.

packning in i bilen  landskapet  vackert :)

  parkerat  bilen med flagga :)

backar :)  vallmo :)  fint landskap

uppförsbacke  Gunnar & Putte :)  kaktus :)

det är en bit att gå   vakt med Sverigeflagga :)  Dick & Gunnar :)

Gunnar sätter ut lite flaggor :)  Dick...och lite av Putte kikar fram :)  vi stod högt uppe :)

Putte :)  pimpat med flaggor :)  vakt som hjälpte till :)

han försöker få på en plastpåse på skallen haha:)  försöker göra hål i påsen för att kunna andas :)  utsikt

Marc Marti & Dani Sordo   Marc Marti & Dani Sordo  Sebastien Loeb & Daniel Elena

Sebastien Loeb & Daniel Elena  Mikko Hirvonen & Jarmo Lehtinen  Mikko Hirvonen & Jarmo Lehtinen

Mikko Hirvonen & Jarmo Lehtinen  Mikko Hirvonen & Jarmo Lehtinen  fina flaggor :)

Petter Solberg & Phil Mills  Petter Solberg & Phil Mills  Henning Solberg & Ilka Minor x 2 :)

Henning Solberg & Ilka Minor  Henning Solberg & Ilka Minor  Henning Solberg & Ilka Minor

Mads Östberg & Jonas Andersson  Kimi Räikkönen & Kaj Lindström   Kimi Räikkönen & Kaj Lindström

Federico Villagra & Jorge Perez Companc  Khalid Al Qassimi & Michael Orr  Putte & Dick med öl :)

En sten skrapade upp  jag :)  PG Andersson & Anders Fredriksson

PG Andersson & Anders Fredriksson  Janne Tuohino & Risto Pietilainen  Eyvind Brynildsen & Cato Menkerud

Putte, Dick & Gunnar i solen :)  Dennis Kuipers & Fredric Miclotte  Gunnar är snäll och staplar stenar som jag kan stå o fotografera på :)

Karl Kruuda & Martin Jarveoja  Vi fick skriva autografer :)  Paulo Freire & Ricardo Barreto

en skorpion, fast ihopkrupen  Viktor Henkriksson & Håkan Palm  Viktor Henkriksson & Håkan Palm

Jag, Dick & Gunnar :)      Jag, Dick & Gunnar :)  Putte, jag, Dick & Gunnar :)

några glada typer :)  ... med Dick Putte & Gunnar :)  João Silva & José Janela

Juha Kankkunen & Nicky Grist  Geoffrey Bell/Steffan Parmander  Gunnar, Dick, Putte och någon jag ej vet namnet på.

En stor myra har tagit en bit av min wienerbrödsrulle  Putte & Dick :)  Sebastien Loeb & Daniel Elena

Mikko Hirvonen & Jarmo Lehtinen  Mikko Hirvonen & Jarmo Lehtinen  Mikko Hirvonen & Jarmo Lehtinen

Mikko Hirvonen & Jarmo Lehtinen  Mikko Hirvonen & Jarmo Lehtinen  Petter Solberg & Phil Mills

Petter Solberg & Phil Mills  Petter Solberg & Phil Mills  Petter Solberg & Ilka Minor

Matthew Wilson & Scott Martin  Mads Östberg & Jonas Andersson  En fransman, Putte & Dick :)

Kimi Räikkönen & Kaj Lindström  Kimi Räikkönen & Kaj Lindström  Jag, Putte & Dick :)

Khalid Al Qassimi & Michael Orr  Khalid Al Qassimi & Michael Orr  Gunnar är rolig han haha:)

Jari Ketomaa & Mika Stenberg  Xavier Pons & Alex Haro  Michael Kosciuszo & Maciek Szczepaniak

Michael Kosciuszo & Maciek Szczepaniak  Stenen som missade mig  Eyvind Brynildsen & Cato Menkerud

Frigues Turán & Gábor Zsiros  Dick pratar med en tysk :)  fotografer

Putte & Dick är GLADA :)  Viktor Henriksson & Håkan Palm  Viktor Henriksson & Håkan Palm vinkar :)

Viktor Henriksson & Håkan Palm vinkar :)  Viktor Henriksson & Håkan Palm vinkar :)  Viktor Henriksson & Håkan Palm

vakten vinkar hej då  Vi fick skjuts av portugiser :)  Sen blev det gruppfoto :)

Allihopa :)  Min älskling Dick är glad medans Putte packar in saker i bilen :)  Åkte till Fords hotell men Lindsay var inte där än

Gunnar är hungrig :)  så vi tänkte äta lite :)  folktomt men fint :)

My Huney :) men dom ville inte ta vår betällning  sen träffade vi Lindsay o fick vägbeskrivning  sen åkte vi hem till hotellet och åt middagsbuffé :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0