Swedish rally day 5

På måndagen hade de flesta begett sig hem. Men vi hade fortfarande en halvdag kvar med rally. Det var äntligen dags för den efterlängtade åkturen med Latvala. Jag åt frukost själv, Latvala satt vid bordet mittemot. Men sen kom Dick i alla fall och åt lite grann. Vi packade in våra saker och tog vår bil ut till den plogade isen där Ford väntade med Al Qassimis bil och Latvala förstås. Dick och jag var bland de sista som skulle få åka. Det var på en plogad is. Jag blev tvungen att låna en toalett hos några som bodde i området.

Jag var den som fick åka först av oss två. När jag väl satt i bilen kändes det bara så otroligt spännande :) Tjejerna hade sagt till Latvala att jag var lite nervös men när vi väl var ute på isen så var jag tacksam över att han inte lyssnat på dom. Jag tittade till på hastighetsmätaren och några gånger var han upp i 160 km/h. Åh jävlar vilken åktur kan man säga. Däremot så hade det varit lite häftigare med träd vid sidorna och jag såg dock inte så mycket för att jag är så liten. Sen var det Dick tur och så här har han att säga om åkturen:
"Det var jävla fränt men det kunde varit lite mer träd så att man kunde fått mer fartkänsla. Men jag har åkte med Jari-Matti Latvala och det är det inte många som har". Han var den enda av oss som fick åka tre varv :)

Efteråt åkte vi till en restaurang för lunch och Latvala följde med men satt tyvärr vid ett annat bord. När vi ätit klart var det dags att ta avsked och bege sig hemåt. Vi fick foton ifrån åkturen men Latvalas autograf på. Vi sa hej då till Lorna, Lindsay, Molly och Alan och tackade så mycket för helgen. Sen gick jag bort till Latvala och gav honom en kram och tackade för åkturen. Då sa han "varsågod" :) Dick tackade också Latvala och till honom sa han "vi ses" och det kommer vi verkligen göra.
Så nu väntar vi bara på en åktur med Flodin som han sa till Dick på söndagkvällen...så Patrik, det är bara att slå Dick en pling när du har en åktur i bakfickan haha :) (skämt åsido)



On monday had to most people already went home but we had still a half day left with rally. It was finally time for the longed-for ride with Latvala. I had breakfast alone and Latvala sat with another table. But later came Dick and had some breakfast to. We packed our belongings and drove in our car to the ice were Ford waited with Al Qassimis car and of course Latvala. Dick and me was among the last ones to go. It was on a ploughed ice. I was forced to use a bathroom at a family in the area. I was the first one of us to go. When I sat in the car it felt just so amazing and exciting :) The girls hade said to Latvala that I was nervous but I´m glad that he didn´t listen to them. I looked at the speedometer and he was driving at 160 km/h sometimes. Goddamn what a ride!! It was really fun but it had been cool if it had been trees around and I didn´t see so much because I´m short. Then it was Dicks turn and this is what he have to say about it:
"It was fucking amazing but I wanted more trees around to get the right feeling of speed. But I have ride with Jari-Matti Latvala and not many people have done that." He was the only one who got to go three laps.

After that we went to a restaurant for a lunch and Latvala came to, but he sat with another table. When we had finished our lunch it was time to say goodbye. We did get photos of the ride and autographs. We said thank you for a amazing weekend and goodbye. Then I huged Latvala and thanked him for the ride. He said "here you are" in swedish :) Dick also said thanks and to him Latvala said "see you" in swedish and that´s for sure.

Dick at the ride-with-Latvala area :)  The Cars :)  Latvala

Latvala in the car  Latvala :)  On the ice

Me and Latvala  Me and Latvala  Dick and Latvala

Dick and Latvala   Dick and Lindsay  Lorna

Me and Latvala    worldrallypics.com  Dick and Latvala    worldrallypics.com  The gang with Latvala :)    worldrallypics.com

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0